Tyll Forest

Tyll Forest

2020. november 9., hétfő

ATYAI ELLENSZENV


 Tyll Forest

ATYAI ELLENSZENV

 Deb-bel már legalább két hónapja jártunk, amikor elvitt bemutatni a szüleinek. Nyílt titok, hogy mi, férfiak egy kapcsolatnak ezt a részét utáljuk leginkább.

 Rossz előérzettel mentem el a találkozóra, már a kocsiban izzadt a tenyerem a volánon. Nos, megérzésem nem hazudott, ugyanis Deb apja már az első pillanattól ki nem állhatott. Ez pedig enyhe kifejezés. Az a zsigeri gyűlölet, amit a szemében láttam megvillanni, amikor a kezem nyújtottam felé, sokkal több volt, mint általában a lányos apák kezdeti ellenszenve lányuk udvarlója iránt.

 Abban a tekintetben minden benne volt. Minden olyan, ami az én kínokkal tarkított vesztemmel kapcsolatos. Még a kézfogásomat sem fogadta, inkább hirtelen jött köhögő rohamot színlelt, hogy katonás léptekkel kivonulhasson a mosdóba.

 Ami azt illeti, Deb anyja sem volt éppen a kedvesség mintaképe. Végig olyan arcot vágott, mint akinek a szájában épp egy jó adag feltolult slejm van, a seggében pedig egy jókora, lüktető, gyulladt aranyér. De ő legalább kezet fogott velem és formálisan eleget tett az udvariassági elvárásoknak.

 Ami engem illet, nem vártam tőlük semmit, csak azt, hogy a jövőben lehetőleg ne kelljen találkoznom velük. Nem értettem, sőt, máig nem értem, hogy lehet ilyen embereknek olyan klassz lányuk, mint Deb. Mert Deb tökéletes volt számomra, ahogy most is az, még ha együtt töltött időnket be is árnyékolja kellemetlen emlékem.  Az emlék, ami valójában nem csak kellemetlen, hanem egyenesen szörnyű, de azt kell mondjam, elkerülhetetlen volt, és életem legsötétebb titkaként őrzöm.

 A találkozó másnapján meg is említettem Deb-nek, hogy a szüleinek nem igazán jövök be, mire ő csak legyintett.

 – Ne is törődj velük! Ez csak amolyan kezdeti ellenszenv. Általános jelenség.

 Nos, ebben a tapasztalataim tükrében erősen kételkedtem. Deb folytatta elképesztően bájos, csicsergő hangján.

 – Anyám idővel biztosan megszeret majd, apám talán kicsit később, de ezzel teljesen fölösleges foglalkoznod, hiszen nemigen fogsz velük találkozni.

 Az igazat megvallva ebben reménykedtem én is. Ám reményeim és a valóság a maga könyörtelenségével antagonisztikus ellentétről adtak bizonyságot a későbbiekben.

 Lisa, Deb anyja csakugyan enyhült irányomban. Legnagyobb meglepetésemre egy ízben még át is adta Deb nekem a telefont, mert Lisa személyesen akart üdvözölni engem. Váltottunk is néhány szót, ami baráti csevegésnek ugyan nem volt mondható, de a kettőnk közti eladdig rideg jégpáncél határozottan elvékonyodni látszott, sőt, itt-ott már repedések is keletkeztek rajta.

 Már-már azt gondoltam, hogy Harolddal, az apával is elindul a közeledés a zsigeri gyűlölet irányából legalább a semlegesség felé, de pillanatnyi merész ábrándom ártatlan kis bárányfelhőjét éles villámként hasította ketté egy a háttérből felcsattanó hang.

 „Hagyd abba a bájolgást azzal a tetűvel, mert a fejeddel verem szét a szekrényt!”

 Egyszeriben mindent megértettem az anya korábbi viselkedése kapcsán. Megfordult a fejemben, hogy Deb vajon tudja-e, hogy az apja így beszél az anyjával?

 Ahogy sejtettem, Deb-nek erről halvány sejtelme sem volt. Persze, jó pszichológiai érzékkel igyekeztem úgy feltenni Deb-nek a kérdéseket, hogy abból a valóság ne derülhessen ki. Szívesebben hagytam meg őt a tudatlanság boldog homályában, már csak a kapcsolatunk békéje érdekében is.

 Az igazi problémák Lisa váratlan halálával kezdődtek. Állítólag ablaktisztítás közben érte a halál, egy szerencsétlen háztartási baleset képében. Ablakot tisztított, de megcsúszott, leesett és beverte a fejét a kőpadlóba. Mondanom sem kell, sejtettem, hogy a zord valóság köszönőviszonyban sincs ezzel a sztorival, de inkább nem bolygattam a dolgot, ismételten csak Deb és a kapcsolatunk miatt.

 A temetésen eszem ágában sem volt odamenni Harold-hoz, hogy illőn kinyilvánítsam a részvétemet, ezt a döntésemet szemének fenyegető villanásai is csak megerősítették.

 Úgy gondoltam, hogy Lisa halála után a Harold-dal való találkozásaim száma a nullával lesz egyenlő, de nagyot tévedtem. Én ugyan nem kerestem az ő társaságát, s ebből azt gondoltam, hogy egy találkozás esélyét így zérusra redukálhatom, de sajnos, nem így lett.

 Deb délutános volt a munkahelyén én pedig korán végeztem aznap az iskolában, ahol reménytelen kölykök akciófilmeken, videojátékokon és internetes közösségi portálokon kondicionálódott elméjébe próbáltam irodalmat csempészni sziszifuszi munkával. Hazaérve abban a hitben léptem be az ajtón, hogy az üres lakás vár, ahol átadhatom magam a dolgozatjavítás tantaloszi kínjainak, de a nappaliból a tévé hangja szűrődött ki. Éppen valamilyen bárgyú vetélkedő ment, amiben egybites celebek próbáltak minél magasabb tornyokat építeni WC-papír tekercsekből. Csodálkoztam, hogy Deb mégis itthon van, azon pedig még jobban, hogy ilyesmit néz, pedig utálja.

 Nos, a kanapén nem Deb ült, hanem Harold terpeszkedett. Csodálkozásomat düh váltotta fel, de mielőtt megszólalhattam volna, Harold csak annyit csikorgott felém rám sem nézve, hogy „Kuss!” Az, hogy a dolog érzékenyen érintett, enyhe kifejezés, sokkal inkább ugrottam volna neki és vertem volna agyon a falról leakasztott TV-vel. Ám Harold közel hatvanéves kora ellenére igencsak impozáns fizikummal rendelkezett, ex-katonatisztként , azon belül is harcászati kiképzőként pedig bizonyára nagyobb érdemi tapasztalattal rendelkezett közelharc terén, mint egy magamfajta vézna irodalomtanár, aki  – köztünk maradjon! – férfi létére megkönnyezte a Titanic című film végét.

 Harold lassan felállt a kanapéról és úgy indult el felém, hogy rám se nézett. Rosszat sejtettem, de minden férfiasságomat összeszedve megszólaltam.

 – Már megbocsásson, de hogy meri a saját lakásomban? És egyáltalán mit keres itt?

 Nem válaszolt, csak harákolt egyet és elém köpött a szőnyegre. Arra a szőnyegre, amire Deb kényes volt. Nemkülönben én. Felemeltem a mutatóujjam, hogy figyelmeztessem, mire ő elkapta és hátrafeszítette. Az ín a kezemben durván megfeszült, az ujjam reccsent is egyet, és reménykedtem, hogy nem törte ki. A fájdalomtól felkiáltottam, de Harold nagy mancsával befogta a szám. A másik kezével elkapta a középső- és gyűrűsujjamat is és jól hátrafeszítette, amitől olyan fájdalom nyilallt egészen a vállamig, ami szó szerint térdre kényszerített. A fájdalomtól könny tolult a szemembe és hányingerem lett.

 Bár Harold volt az erősebb fizikumú, de jó fél fejjel volt alacsonyabb nálam. Most mégis fölém tornyosult. Hátrafeszített ujjaimat nem engedte el, s hogy kétségbeesett helyzetemet tovább tetézze a jobb kezével, amivel a számat fogta be az előbb, megragadta a torkom. Mint ha vasból lettek volna az ujjai. Egyszerre fojtogatott és gerjesztette a jobb karomon végigfutó kínt. A szemem előtt karikák kezdtek el táncolni.

 Baljával hirtelen elengedte szenvedő ujjaimat, s akkor biztos voltam benne, hogy már soha többé nem fogom tudni használni őket. A fájdalom ugyan alább hagyott, de az egész karom zsibbadás-szerűen lüktetett. Levegőt viszont továbbra is alig kaptam, mert a vasmarok még mindig a nyakam szorította. Nyakamnál fogva felemelt térdelésemből, amíg arcunk egy szintre nem került. Nem tovább, hiszen, mint mondtam, jó fél fejjel voltam magasabb nála. Így én erősen berogyasztott térdekkel csüngtem a markában, mint valami rongybaba. Egy liluló arcú rongybaba.

 Közel hajolt, egészen közel, orrunk szinte összeért. Néhány centiről nézett a szemembe. Cigarettaszagú lehelete még a maradék oxigénemet is elvette, s a szemem előtt táncoló karikákon túl kissé homályosan láttam a rideg, szürke szempárt.

 – Gyűlöllek, te szarházi, mindig is gyűlöltelek. – recsegte a képembe. Nos, ezzel nem mondott újat.

 – Már amikor hallottam rólad, akkor is. Amikor pedig eljöttetek a lányommal, legszívesebben ott helyben puszta kézzel szaggattalak volna szét és vitustáncot jártam volna a beleiden! Utálom a fajtádat! Legszívesebben most rögtön kinyírnálak, feldarabolnálak és savban oldanám fel a satnya tested. A koponyádból meg hamutartót készítenék. Akkor legalább lenne valami hasznod!

 Mivel levegőt még mindig alig kaptam, úgy éreztem, hamarosan elájulok. Ezt ő is láthatta, ezért valamit enyhített a szorításán. A látásom kezdett kitisztulni, bár a látvány nem volt kellemes, hiszen Harold dühös ábrázata szinte teljes egészében betöltötte a látómezőmet.

 – Mégsem nyírlak ki. Most még nem. Adok egy esélyt, hogy elkotródj a lányom életéből. Szép csendben összecsomagolod az alsógatyáidat meg a fogkefédet és elhúzol. Nincs visszapofa, nincs apelláta. Nincs kérdés, nincs semmi. Csak fogod magad és csendben elhúzol és soha többé nem jössz vissza. Elfelejted a lányomat, mint ha soha sem találkoztatok volna. A helyedben valami nagyon messzi helyre mennék.

 Ez túl sok volt nekem. Oké, a fizikumom nem volt az övéhez hasonlítható, de fejlett életösztönnel rendelkezem és a dühöm is ugyanolyan düh, mint bármely más emberé. Tudtam, hogy hiába ütném meg – mindkét karom szabad volt –, az meg se kottyanna neki. Továbbá olvasmányaimból és anatómiai ismereteimből tudtam, hogy élet-halál közelharcnál mindig a lágy részeket kell támadni. Harold úgy nézett ki, mint egy masszív kőszikla, amin semmiféle lágy rész nincs. Pedig volt, méghozzá a szeme. Egy irodalmárnak a toll a legnagyobb fegyvere, nálam pedig épp volt egy az ingzsebemben, amit ez esetben nem átvitt értelemben alkalmaztam fegyverként.

 Meglepően gyors voltam, Harold bal szeme pukkanás-szerű hangot adott, amikor teljes erőből beledöftem a golyóstollat. De itt nem álltam meg, s nem büszkeségből mondom, de olyan gyors voltam, hogy mire felkiáltott, már a másik szemét is kiszúrtam. Milyen bizarr az emberi elme! Mikor ez történt, egy pillanatra úgy éreztem magam, mint ha én volnék Odüsszeusz, aki épp most szúrta ki a Küklopsz szemét. Ennek a „Küklopsznak” viszont két szeme volt. De tényleg csak múlt időben, mert mindkettőtől megszabadítottam.

 Nem létezik olyan ember, aki egy ilyen dolgot elszenvedve még mindig a másik torkát szorongatná. Akcióm őt is váratlanul érte, mint ahogy bárki mást váratlanul ért volna. Azonnal elengedte a nyakam és hátratántorodva a szeméhez kapott mindkét kezével. Vagyis, hogy pontosabbak legyünk, a szeme helyéhez. A szétfolyó üvegtestek kocsonyás pépje vérpatakkal keveredve folyt ki lapát tenyerei alól. Visítva üvöltött, olyan szitkokat ordítva, amilyeneket még nem is hallottam, pedig én sem a legjobb környéken nőttem fel. Véres, szemkocsonyás kezével felém kapott, de kicselezve a vakon tapogatózó kezeket, az ajtó felé iramodtam.

 – Megdöglesz, szarházi! Mit tettél velem? A kurva anyád! A szemeeeem…

 Össze-vissza csapkodott, kapkodott, a levegőbe markolászott. Elbotlott az egyik székben, nagyot esett. Amikor fel akart tápászkodni, megszületett bennem a végzetes döntés. Nem hagyhattam most már ennyiben a dolgot, ennek már számomra is rossz vége lesz, ha nem csinálom végig. Ha már így alakult, be kell végeznem a dolgot. Az adrenalin-szintem az egekbe szökött és az életösztönöm ismét gyors cselekvésre késztetett. Villámgyorsan mellette teremtem és az asztalon lévő mintegy másfél kilós gránit hamutartóval megcéloztam a nyakszirtjét. Harold tarkójánál valami igen csúnyán reccsent, amikor nagy lendületet véve teljes erőből lesújtottam a hamutartó élével.

 Nem volt szükség további csapásokra. Az ölés heve sem ragadott el, hogy esetleg szilánkosra verjem apósjelöltem koponyáját. Az eredmény így is elég csúnya volt. Ahogy a tarkón csapott nyulaknál, Harold orrából is vér kezdett el folyni. Érdekes, hogy még mindig négykézláb állt, bár már gyakorlatilag halott volt. Zömök testén vad rázkódások futottak végig, az állkapcsa is rángott párat, mint ha valamit erősen és gyorsan rágna. Aztán a rángatózás abbamaradt, de ő még mindig négykézláb állt, miközben orrából úgy folyt a vér, mint egy csapból. Cipőm talpával megtaszajtottam, mire eldőlt és az oldalára esett, nagyot puffanva a szőnyegen. Az okkersárga szőnyeget néhány hete vettük, most pedig úgy nézett ki, mint egy bizarr térkép, amivel a kontinenseket vörössel festették a sárga tengerre.

 Szerettem ezt a szőnyeget, de tudtam, hogy lehet még kapni ott, ahol vettük. Tehát ez a probléma megoldható. Ám itt volt a legnagyobb probléma, a súlyos tetem. Ez pedig sürgősen megoldásra várt. Azt vettem észre, hogy remeg a lábam és a fejem is rángatózik. No, igen. A sokk és a stressz. Kiszaladtam a fürdőszobába hányni.

 Hosszú percekkel később tértem vissza, de nem üres kézzel, ugyanis addigra már megjártam a garázst is. Még kissé remegő kezemben egy fűrészt tartottam, a hónom alatt pedig vastag, fekete nylon zsákok voltak. Tudtam, mint kell tennem.

 Korábban még csirkét sem daraboltam, így érthető, hogy Harold módszeres feldarabolása meglehetősen kifárasztott. No, és a rengeteg vér – egy emberi test 5-6 litert is tartalmaz! – szintén kemény feladatot rótt rám. Ám leleményességem még stresszhelyzetben sem hagyott cserben, így a vér felitatását is megoldottam, s hálát adtam, amiért annak idején nedves porszívót vásároltam. A tetem eltüntetése nem volt nehéz, hacsak a cipekedést nem számítjuk. A savazás büdös és veszélyes eljárás lett volna, valamint igen költséges is, hiszen a kénsav igen drága és egyszerű emberek számára nehezen beszerezhető nagyobb tételben, továbbá savazó kádnak, valamint az eljáráshoz szükséges helyiségnek is híján voltam. Így maradt megoldásnak az elásás. Harold nem kerülhetett megboldogult hitvese mellé, amit szerintem a hitves sem bánna, mivel valószínűleg ő is a gazember áldozataként végezte. Mivel a tetem könnyen kezelhető darabokban volt, így nem kellett egy nagy gödröt ásnom az erdőben, hanem csak kisebbeket, de elég mélyeket, hogy a kóbor állatok ne kaparják elő.

 Még a darabolás gyomorforgató művelete közben eszembe villant, ahogy Harold a koponyám hamutartóvá alakításáról beszélt, így bennem is megszületett egy bizarr ötlet, s a gondolatot tett követte. Szavamra mondom, nem vagyok gonosz, de ezúttal a szám ördögi vigyorra húzódott…

***

 Egy év is eltelt már az eset óta, Deb már túltette magát apja eltűnésén. Igazság szerint – és ez érthető – nem fűzték szoros szálak Harold-hoz, így legfeljebb a bizonytalanság idegesítette. De azt kell mondjam, köztünk minden rendben van, az életünk rendben halad a maga csendes és nyugodt útján. A szőnyeg a nappali közepén teljesen ugyanolyan, mint amit együtt vettünk. Ám a hamutartót eltüntettem. Azt mondtam, odaadtam az egyik kollégámnak, aki erős dohányos. Deb nem bánta, hiszen valójában egyikünk sem dohányzik, a tárgyat inkább csak nassolnivalókhoz használtuk az esti tévézéseknél. No, nem azért szabadultam meg tőle, mert az volt a gyilkos fegyver, hanem mert Harold ocsmány módon belehamuzott, amíg engem várt a kanapén ülve. Nem tudtam volna többé ezzel a tudattal enni belőle a mogyorót.

 Most itt ülünk Deb-bel a kanapén és épp egy romantikus filmet nézünk. Közben bort kortyolgatunk és az előttünk levő kis csonttálkából majszoljuk a mogyorót. Egész mutatós darab a rá faragott mintákkal. Igaz, ami igaz, művésznek sem lennék utolsó. Deb úgy tudja, egy tibeti dísztárgy-shopban vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése